2009-03-05

"remember, remember the fifth of november"


Herre gud vad jag älskar den filmen.. Inte bara för den handlar om V men också det att Nathalie Portman är med. Hon är ju inte helt tråkig att vila ögonen på.. Just nu var det den bästa scenen förutom V´s monolog i början. Den där dom rakar av hennes långa långa hår.

Men hur som var det egentligen inte det jag hade tänkt börja blogga om utan att när man är nyducschad åch känner sej fräsch som få så kommer man ut i vardagsrummet och det första man möts av är ljudet av tv:n.

Det kan ju förvisso vara trevligt men inte nyduschad och det som ljuder ur dumburken är följande
(dock i egen tolkning)
"rektalklåda!? Det kan vara analeksem osv osv"

Ja då känner man sej fräsch.. Iinte för man har det men kanske inte det som är det mysigaste som man kan få höra. Inte för jag bryr mej direkt men tykte det på något sätt var extremt underhållande..

Jaha annars då jo efter en långdag då det mesta som kunde strula också hade gjort det så gick man till Jill och drack kaffe. Alltid lika trevligt och alltid lika stressande när man inser att tiden verkligen har flygit i väg. Så det vara bara hem och packa om och byta ihop för att slänga iväg sej men vad händer då...

Jo man drabbas utav rektala problem.. *S* Eller inte men insåg att klockan var mer än vad man trodde så små jogga upp. Ingen större fara.
Massa lirande och sånt alltid trevligt.. Tills sista matchen när det blir jävla skitmål, det ena efter det andra.. Snacka om frustrerande så då tycker herrn att det skulle vara ett yperligt tillfälle att avreagera sej.. Det skulle inte herrn alls ha gjort så nu mera har han en kort klubba.. Eller rättare sagt ett fin fint skaft men inget blad för det "råkade" gå sönder... Men det var nog ändå till det bästa med tanke på ALLA har unihoc klubbor med vit blad eller ja dom flesta..
Så nu år jag snart unik igen för jag får väl antingen montera på ett utav alla mina blad eller införskaffa en ny klubba..
Är grymt sugen på en nyklubba.. Men har inte ens vågat titta på vad den kommer kosta men snygg som få är den.. Mitt i bloggandet så hamnade jag i sökandet efter den nya klubban.. Hittade en skit snygg svart/gul salming för 900:- kanske lite väl saftigt men snygg. Vill gärna ha en gnagar klubba ;)
Lätt kool men kanske inte för 900:- som jag spelar lite väl drygt om Och när den hade gått åt helvete... Men fördelen är ju att den är 104 så den hade varit lång och jag gillar långa klubbor med tanke det sparar som fan på min rygg.. Kanske skulle iofs skaffat en kortare så hae man fåt bli lit mer agressiv i sin spelstil och hade utan problem (ja om man lyckas vänja sej vid den) hålla motståndarna borta. Borde ju vara svårare att komma åt en boll som man har nära kroppen för å kan man skyma med den...
Fast hur som helst den jag egentligen vill ha är den som har håll i bladet och ser ut som ett samuraji svärd.. Lätt kool den är men tror inte den finns i lång klubba..
Men men.. Får se har ju två verckor på mej att hitta och besluta vad och hur jag ska göra. det roliga är att jag hittade en schysst internetsida med innebandy grejer så kommer nog köpa klubban där (dom hade gamla hederliga JOLLY klubbor dock ej bomber :S)

Nej nu kom min sambo hem så jag ska vara lite social med henne trodde jag för hon fastnade i dator :P Men får se slut på "V för vendetta" i varje fall..

TJA

Ps detta blev vädigt långt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är ju trevligt att du har intressen i varje fall=) hoppas du köper dig en fin klubba som inte går sönder när du får psykbryt;)

Emi och sTollarna sa...

Hm det där med trasiga klubbor och så där...., varning håll humöret i schak(tips från en som vet).

Hm klubban ska nå till naveln strax under för att den skall bli bäst att använda :)

Kramizar och nospuffar

Anonym sa...

jag älskar dig:)

Anonym sa...

Har dom Jolly Hunter Jag vill ha Jolly Hunter...