2009-03-08

lindvallen

Så där nu är vi på plats.. Har varit det sedan strax efter 17..
Men shade egentligen varit uppe bra mycket tidigare om det inte hade varit för olyckan som vi var med om. Inte vi direkt då utan den hände på vägen framför oss så det blev ganska bra blockering.

18 personer inblandade varav en allvarligt. Inte så kul ju.
Såg något om det på nyheterna lite snabbt innan vet dock inte om det var lokalt eller vad det var.
Tydligen syntes bilen.. Och med andra ord skulle man spela det inslaget i slowmotion så kanske man kan se mej.. Satt på just den sidan som filmades.

Hur som så kom vi en bit på vägen till sedan stod det en buss i diket.. (ingen skadad)
Och ännu lite längre fram så stod det en bil i diket.
Lite väl halt tydligen. Inte alltid lätt att beräkna det hala underlaget.

Men vi har dock hunnit med hämtat ut skidor och sådant så det blir uppstigning vid 0730 för kunna vara ute i backen strax efter 9 då liftarna öppnar. Ska bli kul..

Var ju en halv livslängd sedan man stod på ett par skidor. (haneslöv) Och det är ju ingen direkt värsting backe.

Så ser mej som nybörjare men hur svårt är det att åka? Har ju åkt både det ena och det andra.
Tänkte köra skidor i morgon och sedan får man se i veckan men jag måste ju testa åka bräda när man har tillfället fram för sej..

Nej Kajsa min älskade vill ha datorn lite med så jag får dela med mej..
Tyvärr har jag alla mina bokmärken på den andra datorn så jag kanske inte kan läsa era bloggar och så som vanligt. Men får ta igen det om en vecka..

FÖR NU ÄR DET SÄLEN SOM GÄLLER...


BTW följ min framfart på http://www.twitter.com/torskblock om ni är nyfikna.. Ett lyssande forum förövrigt lite smått förälskade i twitter..

TJA

1 kommentar:

Unknown sa...

Prova skidskola någon timme det ger resultat.
Ha det skönt i backen.
Kramar