2009-03-15

Home sweet home.....

Då var man hemma kom för ett tag sedan men man får u ta det lite lugnt. Och bara andas in luften som förövrigt var ganska unken och instängd så det blev att vädra det första man gör.
Men vilket väder. Hur varmt och skönt som helst ju..
Det var ju rena motsatsen ifrån det vi åkte för en vecka sedan.
Då var det kallt ruggigt och hemskt. Så det var ju därför vi möttes av snö redan norr om åsen.
Som vi sedan tampades med hela vägen upp med.
Men idag när vi åkte hem så var det barmark inte många mil från sälen. Eller jo en bra bit men det hade försvunnit undan bra under veckan.
Så det strålande solskenet vi hade under resan hem kändes lite tråkigt att det inte hade varit så att vi skulle kommit upp idag, för vilken dag i backen det hade varit..
Såg helt galet förtrollande ut idag när vi åkte såg hela vägen upp till snögubben som stod där och vinkade hej då.

Men det får som sagt bli nästa år igen för som jag skrivit innan och så så detta är lätt bland det roligaste jag gjort på länge. Och jag hann ju dessutom inte åka telemark eller bräda. Så det ska jag testa nästa år har jag bestämt mig. Eller ja nästa gång det blir möjlighet att åka i väg så här.

Jag hoppas och tror att mina vänner har haft roligt utan mig/oss för det har jag haft.

Ända är jag fick lite bekymmrande nyheter nu vid hemkomst.
Men jag ska ta och kolla upp det där innan jag säger förmycket..
Visade sej inte vara så farligt eller varit allvarligt men mycket bättre nu.. så jag är glad för deras skull...

TJA

Inga kommentarer: