2009-02-11

OLW

Detta mejl skickade jag iväg till ovan nämnda företag till min kärastes ära..

"Hej vi köpte en påse av era chips (sourcream pepper) till min sambo.
Som av en ren tillfällighet så ligger hon sjuk i feber och mår allmänt dåligt och har bara varit sugen på en enda sak och det var just era chips. Ni kan döma hennes förvåning när hon öppnat påsen och tar det första chipset i sin mun och upptäcker att dom inte smakar något. Hon misstänkte först att det vara hennes förkylning som gjorde att om inte smaka något. Så hon började faktiskt gråta av frustration. När jag väl kommer hem så ligger hon och små snyftar för sej själv på vår soffa, jag undrar vad det är med henne och hon förklarar ledset hur det ligger till. Så jag smakar på nämnda produkt och snart finner jag mig instämmande i hennes analys av chipsen dom smakar inget alls.
Så troligtvis har vi fått en påse som inte varit kryddade eller liknande och undrar nu vart ska jag/vi vända oss för ni ska kunna få del av vår upptäckt så ni kanske kan förbättra eller rätta till ert misstag?

Mvh Joakim"

Varpå efter jag skickat det mejl så tycker min sjuka lilla pandamamma att jag nog måste vara
VÄRLDENS bästa pojkvän....
Jag är villig att instämma i det påståendet.
Nej nu ska jag ta hand om sjuklingen.

Hejsvejs



EN DAG SENARE...

Idag fick jag detta svars mejl..
Får helt enkelt se vad som kommer hända..
Hej!

Tack för ditt mail.

Jag beklagar verkligen att du har fått en produkt som du inte är nöjd med.

Jag skulle vilja be dig skicka in påsen till oss.
Du behöver naturligtvis inte skicka med allt innehåll, utan det räcker med ca 1dl produkt och själva påsen.
Detta för att vårt Lab ska kunna göra en analys och se vad som har gått fel, plus att det hjälper oss att bli bättre i framtiden.

Adressen står på påsens baksida och givetvis ersätter vi dig för dina utlägg.


Vänliga hälsningar


Pernilla Törnkvist
Konsumentkontakt
OLW Sverige AB
________________________
Har ni fest, eller?

"
"

2 kommentarer:

Emi och sTollarna sa...

Ja vad ska man säga?
Hoppas ni får kompensation för det inträffade och ja får x antal påsar ;)
Fast här hemma har det upptäckts att det är mjölkprodukter på chips så ja det blir inget för matte det inte.
Kramizar och nospuffar

Unknown sa...

Ha märkligt!
Exakt samma sak hände mig och min flickvän. Men OLW var de snålaste jag någonsin haft att göra med. Chipspåsen kostade mig 30:-, porto med embalage 60:- samt ovärdelig förlust av mysig hemmakväll.

Tillbaka fick jag presentcheckar värde 100:- (!!) Alltså 10:- i extra värde. Fast jag kan bara köpa chips. Snåååljåpar. Ringde och klaga, men det satt någon praktikant i luren som sa att det var deras policy.

Aldrig mer OLW.