2008-11-08

tidig morgon

Då har man börjat blogga också som alla andra redan gör..
Har ju inte varit den som riktigt hänger med i utvecklingens framsteg utan alltid kommit lite på efter kälke. Inte för det är föga förvånande utan ganska naturligt för mig att börja med det, jag älskar ju verkligen att filosofera och analysera men frågan är väl egentligen mer om hur länge och hur ofta jag kommer att skriva här.. Tror ju mycket handlar också vad man kommer få för gensvar eller rättare sagt om man får något över huvudtaget.
För alla är ju lite av mediahoror och törstar efter uppmärksamhet det är ju ett ganska normalt beteende om man skulle fråga mig. För vem vill inte höra att man är populär, ja måhända det finns en och annan enstöring som sitter där ute och njuter utav ensamheten men frågan är om dom sitter och bloggar eller ens har en kontakt med "ytter" världen då.. Skulle så vara fallet så tror jag dom på ett eller annat sätt bryr sej mer än vad dom försöker framställa sej göra..

Mest komiska är egentligen att jag hade ett helt inlägg förberätt i huvudet om hur underbart det faktiskt kan vara att vakna tidigt var oerhört poetiskt lite så man hade blivit tagen av stundens allvar för visst är det så?
Att dom få morgnar man vaknar tidigt (okej inte super tidigt men var upp vid 0700 idag) så får man något romantiskt i tanken.
Att bara sitta som jag gjort hela morgonen att läsa tidningen från första bladet till det sista med en kopp kaffe och bara vara. Sakta se hur staden vaknar till liv, när folk morgontrötta går ut och rastar sina kära hundar, som legat vid deras sida undernatten som dom trogna trotjänare dom är. På sin första tur för dagen se hur en och annan nattsuddare kommer hem från en natt på en annan adress än sin egna och den morgonpigga mamman som besöker sin son/dotter alldeles för tidigt för deras tycke.
Men samtiigt så blir man väldigt nöjd med sej själv när man gör som jag gjort idag för man får ju ut dubbelt så mycket av dagen känns det som. Menar tre timmar har fluttit för bi sedan jag satte mina annars morgontrötta fötter på golvet och jag har hunnit med att läsa tidningen, koka kaffe (vilket fixa sej själv ju men ändå), börjat blogga och planerat dagen någorlunda.
Okej helt ärligt så är väl det inte så extremt effektivt men med tanke på jag i vanlig fall inte ens vet var jag befinner mej (förhoppningsviss hemma i sängen) vid den här tiden så är det ju bra mycket mer än vad jag gjort i vanliga fall..

Sitter och slö lyssnar lite på radion (p3) och tittar på dom två hundar vi adopterat för det kommande dygnet. Tycker om dom eller ja elsa gillar jag lisa är en hund.. Mn så är det väl alltid har lite svårt för dom som är för glättiga och kräver för mycket uppmärksamhet. Lisa då alltså hon är ju lite av en favorit för hon är yngst men det är ju samtidigt det som gett henne så mycket mer uppmärksamhet än vad hon riktigt har förtjänat om man frågaar mej..
Medans elsa har hamnat lite avsides och kommer alltid lite bakom kan ju vara att lisa gärna lägger sej i när man kelar med elsa. Men vet inte om det är det heller.. Tror mer faktist det är elsas stora bruna ögon som är så underbara att titta in i, se hur hon klok och troget tittar tillbaks med en form av kärlek. Hon ligger förövrigt sidan om mej.. Hon brukar inte direkt vika långt från min sida när vi är hemma hos svärföräldrarna eller när dom (hundarna) är här.. Lisa är ju mer ett litet busliv. Menar sist dom var här så gjorde hon som alla sagt hon kan öppna dörrar..
Kändes lagom kul att springa efter och vara tvungen att försöka fånga in 2 hundar som rymmt. Ja lisa var den lätta i det avseendet medan elsa var lite svårare men det gick det med.. Men det löste ju sej för jag fick tag i dom igen.
Denna gången gick överämnandet bättre, kan ju också bero på att det är andra gången dom är här med..

Tror faktiskt jag inte ska skriva ner så mycket mer nu...
Utan måste spara lite tills en annan tid punkt och sedan är det dags att poocka ut dom små liven på en promenad.. Troligtviss kommer det bli en timme eller flera som kommer försvinna där.. Det är ju något magiskt med att bara kunna traska runt i skogen. Känns mer meningsfult med en hund eller ja i detta fallet två hundar...

Inga kommentarer: