2008-11-13

arg argare jocke

Det är några dagar sedan jag skrev något här nu..
Två för vara exakt.. Igår blev det faktiskt inget för jag kände att jag inte hade något alls inom mej att skriva plus att jag var helt slut efter både jobb och kalas.
Men idag är det en annan femma. Har många tankar och funderingar..

Är ju precis hemkommen från innebandyn och sitter och tar det lit lugnt, är inte trött som man brukar vara efter ha sportat eller jo lite men inte anmärkningsvärt.
Däremot är jag super irriterad å förbannad men jag vet inte varför..
Hur kommer det sej att det blir så ibland?
Menar jag hade kunnat virrat min klubba runt någons nacke just nu. Fast det inte finns någon anledning. Jag vann alla matcher utom en så det är ju inte det att jag är dålig förlorare. Eller jo det är jag men inte i detta fallet för den matchen var inte ens värt att spela det var deras tredje revansch match. Hade redan vunnit med 5-1 och 5-0 så att dom vann med 1-5 spelade ingen roll och sen att vi spelade ytterligare en match som vi vann med 5-3 kvittar.
Så varifrån kommer denna ilska?

Det har ju varit en lugn och hyfsat kul dag på jobbet hade en trevlig eftermiddag hos grannar med Kajsa så det är inget jag kan komma på. Enda är att om jag låter ilskan sakta ebba ut så fylls tomrummet med tomhet i stället så ilska är det enda som jag kan fyllas med.. Känns i varje fall så just nu..
Okej att tänka på Kajsa gör mig lite gladare, men samtidigt är jag rätt glad att hon inte kommit hem från sin kompis ännu för då hade det antagligen bara slutat med jag hade sagt eller gjort något dumt så hade hon blivit ledsen och så hade jag blivit ännu argare. Eller så hade ilskan sakta lagt sej. Men skulle jag velat det? Nej tror inte det utan känner en väldigt stor tillfredställelse av känna så här för varje lite men dock extremt betydelse fullt ord jag skriver så lägger sej det sakta sakta..
Men jag om älskar att forska i människors inre(inte fysiskt nu då) och tankar blir vädigt nyfiken hur det kommer sej att man kan hamna i sådana här tillstånd för det är ju ett tillstånd, annars hade jag ju verkligen inte kännt så här..

Nu så har ju faktiskt all ilska lagt sej och i stället har en nyfikenhet uppståt ur allt som jag bara fick och spyde ur mej. Men vad och hur ska man ta reda på detta?
Ja man skulle kunna googla det men får man något konkret svar då eller blir det mer bara massa psykoanalytiskt dravel? Dock det dravel brukar vara väldigt intressant för man får en hel del insikt i människor och framför allt hur man själv fungerar i vissa tillstånd men det känns inte riktigt som jag vill eller orkar veta det. Inte i dag och inte nu. Men jag kommer banne mej sätta mej och försöka luska runt lite. Är det någon som läser det här och har en teori så får man gärna delge mej den..

Vad ska man annars ta och säga. Jag har under den här tiden som bloggare kommit underfund med att jag har ett stort problem med min skrift det är att jag verkligen verkligen missbrukar punkter eller varje fall försöker låta bli tror jag har mest användet radera backslash efter varje menig. Sen att jag skriver en hel del nonsens det vet jag redan. Och framför allt att jag uprepar och uprepar mej å det grövsta. Tycker jag!
Är det verkligen så? Ja jag har användet vissa ord extremt mycket det gör jag men är det för man har ett begränsat ord förråd? Jag tycker inte det inte i detta fallet för jag vet ju att jag har och uttnyttjar mina ordkunskaper vädigt ofta. Men jag vill ju inte att det ska bli en lång och krånglig text som ingen kommer orka läsa utan det ska ju faktiskt finnas en chans att man står ut med ju..

Nehe nu har jag nog fått ur mej det mesta . Svettas som en idiot med eller inte längre utan dom där eftersvttningarna har lagt sej med. Så jag ska faktiskt ta och hoppa in i duschen och spola bort det och den sista känslan av ilska kommer rinna av mj med vattnet om man har tur. Efter det ska jag lätt bara mysa ner framför tv:n i mjukis byxorna. Jag vet det är ganska mesigt men jag är hemma och den jag älskar står ut med sej mej i dom så det kommer bli hur schysst som helst och invänta att hon väl kommer hem!

Så tack för ni har plågat er hitt.. Inte för jag kan förstå att ni har gjort det. Och varför skriver jag ni? Det kan inte vara många som hittat hit ännu. Och det kvittar.. Men tack för i dag......

(se mitt missbruk av punkter på sista raderna.) I TOLD U!

Inga kommentarer: